רעיון עובר לסוחר

מידי פעם גם לי עולה רעיון למיזם חדש מעניין. כמו רוב האנשים בעולם, רוב הרעיונות המבריקים שמגיעים מעצמם, לא ישימים מספיק, או שהיכולת שלהם להרוויח מוגבלת, ולא שווה להשקיע בהם.

יש מידי פעם רעיונות שנראים לי שווים משהו, ואז או שאני מתכננת לעשות איתם משהו, או עושה איתם משהו, וזה כמעט לא קורה. בדרך כלל אני מתכננת לטפל בהם רק בהמשך… אבל כן, יצא לי כבר למכור רעיונות מבריקים.

לאחרונה התלבטתי אם להתחיל לקדם רעיון כלשהו, שיש לו סיכויי הצלחה גבוהים מאוד. הוא מעניין, נצרך והעבודה עליו לא קשה במיוחד. אם ארצה, יש גם מי שמוכן להיות שותף ברעיון, כך שרוב העבודה לא תיפול עלי. ומי ששומע עליו מתלהב מאוד.

הרעיון פשוט ומבוסס על נושאים שאני נוגעת בהם, הוא חדשני ומעורר התלהבות, אבל אני כבר לא אשתמש בו כנראה. באשמתי.

– – –

לפני תקופה קצרה נפגשתי עם לקוח. הגעתי לפגישה באזור המרכז ללא כל ידע מקדים מיהו ומה המוצר שהוא עומד לשווק. כל זה התברר לי בפגישת הייעוץ.

פגישה ראשונה של ייעוץ אסטרטגי היא תמיד סוג של הפתעה בשבילי. אף פעם אין לי באמת מושג מה הידע המקצועי שאצטרך להשתמש בו, ואילו תובנות מניסיון העבר אצטרך לגייס לטובת הלקוח. גם המטרות של הפגישה לא תמיד ידועות, למרות שלפעמים הלקוח מציין אותן מראש. לעיתים קרובות, מתברר שהמטרות לא נוסחו באופן נכון, או שהן משתנות תוך כדי פגישה.

בכל פעם נדרש ממני סוג אחר של ייעוץ. לפעמים אני אמורה לייעץ בנושא הפרסום, לפעמים לפתור משבר פתאומי או בעיה וותיקה, לפעמים הכל טוב והלקוח מעוניין בפריצת דרך שתגדיל לו הכנסות. לפעמים אנחנו מאפיינים מוצרים וקורה שאנחנו מתעסקים במיתוג או במחקר. הכל יכול לקרות.

בפגישה הזו הוצג בפניי מוצר חדשני בשלב פיתוח, כאשר התבקשתי לתת הכוונה מהצד השיווקי לפיתוח שלו. ומיד קלטתי שאני נכנסת לדילמה מוסרית חדשה.

– – –

כל מה שהיה חסר למוצר הזה, היה יצירת עניין של הציבור בו. הוא איכותי, הוא מעניק את השירות, הוא ממלא לצרכן את הצורך שלו. אבל חסר בו דבר אחד: אינטרס לסיפוק מיידי. באופן נורמלי, הייתי חושבת עם הלקוח על רעיונות לפתור את החסר הזה, בשביל זה אני עוסקת בתחום היצירתי יותר של עולם העסקים והיזמות.

אבל הפעם לא הייתי צריכה לחשוב על רעיון חדש. הרעיון הזה עומד בראש שלי כבר הרבה זמן, והדבר המלהיב ביותר בו הוא נושא הסיפוק המיידי שמעניק לצרכן. אם אתן את הרעיון הזה ללקוח, אני משדרגת לו את המוצר שלו ברגע, והופכת אותו ממוצר נחמד למוצר מדהים ומעורר רצון להשתמש בו. אבל מה, אם אתן את הרעיון הזה ללקוח, לא יהיה שום טעם להשתמש בו בעצמי!

האם אני צריכה לתת את זה ללקוח?

אם הרעיון היה של לקוח אחר ודאי שלא. אולי הדין שווה בשני המקרים. מצד שני, זה רעיון שלי, ואני נמצאת פה בדיוק כדי לתת את מיטב הרעיונות שלי לאנשים. אם אשתוק, ארגיש שלא נתתי ללקוח את כל מה שיכולתי כדי לקדם אותו, ובכלל, האם באמת איישם את הרעיון המדהים שלי?

לא היה לי הרבה זמן לחשוב, הייתי באמצע פגישה, הרי… אבל החלטתי לתת לו את הרעיון. כצפוי, הוא התלהב. אם בכל זאת מסיבות טכניות כאלה ואחרות יחליט שלא להשתמש בו, אקח אותו אלי בחזרה.

ובינתיים, אני לא מצטערת. נתתי ללקוח את המקסימום מבחינתי, ואני מרגישה מצוין עם זה. אחרי הכל, זה המקצוע העיקרי שלי.

ורעיונות מבריקים? עוד יבוא משהו חדש, ואם לא – אפשר לצאת לחפש…

4 thoughts on “רעיון עובר לסוחר”

  1. שרה להגיב

    לוחצת את ידך.
    יועצת שיווק אמיתית.

  2. אפרים קרויס להגיב

    יפה מאוד
    זה ייעוץ אסטרטגי מכל הלב בלי מצמוצים בעינים
    שמחתי לראות את השדרוג העצום לאתר
    תצליחו!

  3. אסנת להגיב

    אני חושבת שהאמיתיות שלך עם עצמך ועם לקוחותיך,
    נותנות את החוזק האמיתי לקמפיינים שלך…
    אגב- את האמת הזו לא הכרתי אצלך רק מהיום…

    תמשיכי להצליח!!!

  4. דינה קורול להגיב

    לאה , הצלחת לשלב שוב מקצועיות עם אנושות. לא פלא שהלקוח התלהב. עוד אחד שהצטרף לשורה ארוכה של לקוחות מרוצים.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>