הכל משמים

בדרך כלל, כך העולם בנוי, העבודה שלנו מביאה תוצאות. בעיקר אם המאמצים שלנו נכונים ומקצועיים. נורמלי וטבעי לצפות אחרי עבודה מאומצת שנעשתה בכלים מקצועיים, להצלחה שתגיע.

קורה שהיא לא מגיעה. ההצלחה לא באמת בידיים שלנו.

ועל אחד המקרים האלה אני רוצה לספר הפעם.

זה היה קמפיין טוב לכל הדעות. היו שאמרו שהוא הקמפיין הטוב ביותר בשנים האחרונות, בוודאי בקטגוריה הזו, שסבלה משעמום יתר. גם אני ידעתי שהמודעות בקמפיין ופעילות היח”צ שליוותה אותו מצוינים בכל קנה מידה. היה מסר טוב, ייחודי ובעל תועלת ברורה. היה סיפור מותג מאופיין וברור שנשזר לכל אורך הקמפיין והתחבר גם לעבר, רק שהפעם באופן חדשני יותר. היה קריאטיב שתפס את כולם, ללא יוצא מהכלל.

הקמפיין דובר בכל מקום אפשרי, ודיונים נרחבים נערכו אודותיו. קיבלנו המון מחמאות ודברי התפעלות. נו ואז?

היה לנו דד ליין מצומצם. מדובר במוצר לקראת פתיחת שנת לימודים, שעד אז אמור להימכר בכמויות. לעומת זאת, באמצע השנה קונים רק כמויות מעטות ממנו. ולתאריך הזה נותרו 3 שבועות בלבד, ובינתיים כלום לא זז. הלקוח לא הראה לחץ עדיין, רק סיפר שבכל שנה בתקופה הזו נמכרת כבר רבע מהסחורה. והשנה, לאור ההתלהבות הגדולה הוא עוד הזמין כמות גדולה יותר שפשוט עומדת במחסנים ומתחילה להעלות אבק…

הגדלנו את החשיפה. הוספנו עוד פרסום. חיכיתי במתח לשמוע את התוצאות. התגובות החיוביות המשיכו להגיע מכל עבר, אבל מכירות אין.

שבועיים ויום לפני המועד, הלקוח כבר התחיל להילחץ. המתחרים שלו מכרו כמויות, והוא כלום. הוא ביקש להיפגש ולדבר על הנושא, ושמחתי. ישבנו. הסברתי לו בצורה הכי כנה, שכל מה שידוע לי – עשיתי. אין לי שמץ של מושג למה זה לא עובד. הוא האמין לי. אמרתי לו שאתייעץ עם קולגות ואנשי מקצוע נוספים, ונראה איך לתקן.

במחצית השבוע שלאחר הפגישה שלנו התייעצתי עם כל מי שרק יכולתי. אף אחד לא הצליח להסביר לי איפה הכישלון. להיפך, רק מילים טובות והתפעלות קיבלתי מהם. הקמפיין מצוין לפי כל כלל אפשרי. גם אם נבחן אותו בכלים מקצועיים וגם אם נבחן אותו בכלים מהחיים שנרכשו מניסיון. הוא אמור להצליח! כולם הרימו ידיים בתחושה של: “אין לנו מושג. אלוקים עשה את זה”.

שבוע וחצי לפני המועד האחרון. רק עשירית מהסחורה נמכרה. זו הולכת להיות התקופה הקשה ביותר שידע הלקוח שלי זה שנים, והטעם הכי מר שהיה לי מקמפיין במשך כל חיי המקצועיים. ביום חמישי, לקראת סוף שבוע, אני אומרת ללקוח: לא נשאר לנו כלום, רק להתפלל. אני יודעת שהעבודה טובה, ואין לי הסבר למה זה קורה. אלוקים עשה את זה. אין לי הסבר אחר. הוא אומר לי בטון של אבל: אני מאמין לך, הייתי עד למאמצים ואני מאמין שהקמפיין טוב. ושנינו מנתקים את הטלפון והולכים להתפלל.

ביום ראשון בבוקר נמכרה רבע מהסחורה.

ביום שני עד הצהרים נמכרה עוד קצת יותר מרבע מהסחורה.

ביום שלישי בבוקר שיטפון של פניות. בשעה 12 נסגרים הקווים, אין יותר סחורה.

זו השנה הראשונה שכמעט שבוע לפני המועד האחרון כבר אין כלום כלום למכור. אנשים משיגים מספרי טלפון חילופיים ומתחננים לקנות, אפילו רק אחד, אבל אין מה לתת להם. פעם ראשונה שהביקוש שובר שיאים כאלה.

הלקוח מתקשר אלי, אומר לי: עשית את זה! הכל נמכר! כל הכבוד!!!

לקח לי שניה אחת כדי להתעשת ולהגיב משהו, וכך עניתי לו: כשהכל נכשל, אמרתי שאלוקים עשה את זה, עכשיו כשזה הצליח אגיד שזה אני? אלוקים עשה את זה!

אחר כך למדנו את הנתונים, וגילינו שההצלחה היתה גדולה במיוחד, גם ביחס לשנים קודמות וגם ביחס לשנה זו. אבל לא הרגשתי שום גאווה. ידעתי שבאותה מידה שההצלחה היתה גדולה, היה יכול להיות כישלון ענק.

– – –

ובנימה זו אחנוך את הבלוג החדש שלי. שנזכה כולנו למזל טוב ולהרבה עזרה ממרומים. בסופו של דבר, זה מה שאנחנו צריכים.

2 thoughts on “הכל משמים”

  1. משה להגיב

    בתור לקוח ותיק שלך אני בכלל לא מתפלא…
    את תמיד נותנת את המקסימום.
    תמשיכי להצליח ולעזור לאחרים להצליח…

  2. דוד סילבר נכסים להגיב

    אני מעריך את הכנות עלי והצליחי

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>